Autor |
Wiadomość |
maniak
Gość
|
[18.01.2007] Rady i pomoce do Gothica II |
|
Witam napisze wam tu kilka rad dotyczacych Gothica przydadza sie wam a szczegolnie poczatkujacym:
RADY:
OD CZEGO ZACZAC???
PODPOWIEDŹ 1. Dokładnie wypytaj Xardasa, ograb jego wieżę i śmiało ruszaj górską ścieżką. Po drodze zajrzyj do jaskini przy jeziorku i pogadaj z Lesterem. Wróć na ścieżkę. Zatrzyma cię typ pragnący wciągnąć cię w pułapkę. Zabij go, zanim dołączy do kumpli. Potem rozpraw się z pozostałą dwójką. Górska droga doprowadzi cię do majątku Lobarta. Stąd już tylko krok do miasta Khorinis.
JAK DOSTAC SIE DO KHORINIS??
PODPOWIEDŹ 2. Sposobów jest kilka:
1) Strażników daje się przekupić. Niezbędne 100 sztuk złota zdobędziesz, przeszukując stodołę Lobarta. W razie potrzeby sprzedaj Cantharowi zebrany złom i ziółka.
2) Canthar oferuje ci dokument zapewniający wstęp do miasta. W zamian chce, byś pomógł mu w delikatnej sprawie. Chodzi o skompromitowanie konkurencyjnej handlarki. Nawet jeśli weźmiesz dokument, możesz wykręcić się potem z niewygodnego zadania.
3) Do miasta wejdziesz, podając się za rolnika. Odpowiedni strój sprzeda ci Lobart. Dostaniesz upust za: zerwanie buraków, pomoc Malethowi, przyniesienie Hildzie patelni i zorganizowanie wódki dla pracujących w polu parobków.
4) Szatę rolnika da się także ukraść. Leży w skrzyni domu Lobarta. Meleth powie ci, jak tłumaczyć się przy bramie.
Jak dotrzeć do paladynów?
PODPOWIEDŹ 3. Paladyni rezydują w górnym mieście. Wstęp tam mają jedynie członkowie jednej z trzech gildii. Czas, abyś wybrał jedną z dróg kariery: kapłana-maga, paladyna lub też łowcy smoków.
Jak zostanę paladynem?
PODPOWIEDŹ 4. Nim dostąpisz zaszczytu włożenia paladyńskiej zbroi, musisz stać się strażnikiem miejskim. Do straży zaś przyjmują jedynie mieszkańców miasta. Z kolei status obywatela Khorinis zdobywa ten, kto ma w mieście stałą pracę. Zacznij zatem od najęcia się na czeladnika u jednego z rzemieślników: kowala Harada, alchemika Constantino lub garbarza Bospera. Pracę dostaniesz, wypełniając zadanie odpowiedniego mistrza i uzyskując zgodę trzech innych rzemieślników.
1) Stolarz Thorben wstawi się za tobą, gdy pobłogosławią cię kapłan Vatras (naucza przed świątynią Adannosa) i kapłan Daron (krząta się na targowisku). Vatras pobłogosławi cię, gdy opowiesz mu prawdę. Nie próbuj go oszukać, bo wtedy jedynym sposobem zdobycia błogosławieństwa będzie datek pieniężny. Daron żąda tym więcej, im zasobniejszy jest twój mieszek. Przed rozmową warto odłożyć monety.
2) Handlarz Matteo chce, byś pomógł mu odzyskać dług od Gritty - krewnej Thorbena. Pogadaj z dziewczyną, a gdy zacznie marudzić, zasugeruj sprzedaż kobiecego majdanu. Oszustka natychmiast zwraca dług! Zdaj relację Matteo i Thorbenowi.
3) Kowal Harad żąda dowodu męstwa. Za takowy uznaje zdobycie broni orka. Ponoć jeden z nich kręci się wokół miasta. Faktycznie w jednej z jaskiń w pobliżu wschodniej bramy siedzi ork z tresowanym wilkiem. Początkującemu ciężko go jednak pobić. Wybierz się raczej do jaskiń, na północ od miasta. Tam znajdziesz porzucony orczy topór. W tym samym miejscu siedzą bandyci - cel innego zadania zlecanego przez Harada.
4) Alchemik Constantino, zajęty swymi miksturami, bez problemu daje ci swe błogosławieństwo. Dopiero gdy chcesz zostać jego uczniem, żąda przyniesienia kilkunastu ziół. Jeden z handlarzy na targowisku powie ci, gdzie szukać roślinek.
5) Garbarz Bosper szepnie za tobą słówko, gdy przyniesiesz mu sześć wilczych skór. Jeśli chcesz polować samemu, naucz się "skórowania" zwierząt. Skóry da się także ukraść z namiotów i domostw. Wybierz się do majątku Onara, a po drodze odwiedź obóz łowiecki przy gospodzie "Pod Martwą Harpią".
Czyim czeladnikiem mam zostać?
PODPOWIEDŹ 5. Najlepszy, unikatowy fach oferuje Constantino. Jako alchemik przerabiasz zioła na mikstury. Przepisy znajdujesz w księgach. Jedyna korzyść z pracy u Bospera to możliwość sprzedaży skór po dobrej cenie. Najmniej zyskuje czeladnik Harada. Wykuwania broni można się bowiem bez problemu nauczyć w majątku Onara.
PODPOWIEDŹ 6. Gdy jako czeladnik uzyskasz status obywatela, zgłoś się do Lorda Andre. Zadeklaruj chęć wstąpienia do straży, a natychmiast otrzymasz nominację i służbowy strój.
Jak zostanę magiem-kapłanem?
PODPOWIEDŹ 7. Jeśli wybierzesz drogę rozwoju duchowego, najbardziej będą ci potrzebne... pieniądze. Aby w ogóle wejść do klasztoru, musisz złożyć w darze owcę i 1000 sztuk złota. Zwierzę kupisz od pastucha Pepe w majątku Onara, ale nim przyprowadzisz owcę do klasztoru, oczyść drogę z potworów.
PODPOWIEDŹ 8. W klasztorze przyszłego nowicjusza czeka kilka zadań:
1) Parlan każe ci sprzątnąć piwnice. To kiepska robota, zatem szukasz frajerów, którzy zrobią to za ciebie. Pierwszego kandydata znajdziesz w kościele. Wystarczy z nim dobrze pogadać. Kolejny stoi przed kościołem - daj mu 50 sztuk złota. Trzeci zdolny sprzątacz to Babo. Pomoże ci, jeśli przyniesiesz mu papier od Goraxa. Kupujesz go lub otrzymujesz za darmo jako podziękowanie za wykonanie zadania dla Neorasa. Ostatni z potencjalnych pomocników już zamiata piwnice. Porozmawiaj z nim jednak, aby podnieść go na duchu.
2) Gorax chce, abyś zaopatrzył wszystkich nowicjuszy w strawę dla ciała. 14 kiełbas ze spiżarki załatwia sprawę.
3) Alchemik Neoras szuka siedmiu ziół i receptury. Roślinki rosną w pobliżu wielkiego mostu przed bramą. Receptura leży w spiżarce, do której klucz daje ci Gorax.
4) Gorax wysyła cię z transportem wina do gospody. Sprzedajesz towar oberżyście Orlanowi i odnosisz pieniądze do zleceniodawcy.
5) Marduk chce, byś pomodlił się za paladynów. Czemu nie, to nic nie kosztuje.
6) Sergio prosi, abyś pomógł Isgarothowi uporać się z czarnym wilkiem, który kręci się przy kaplicy.
PODPOWIEDŹ 9. Po wypełnieniu kilku z powyższych zadań Parlan wpuszcza cię do biblioteki. Przeczytaj dokładnie księgę o magii ognia. Udaj się do kościoła i porozmawiaj z trójką najwyższych kapłanów. Weź od Dyriana zaklęcie usypiające i zastosuj je na zakonniku strzegącym świętego młota. Opuść świątynię i powędruj na północ w rejon oznaczony na mapie wizerunkiem czarnego trolla. Drogę zastąpi ci golem. To potężny przeciwnik, ale wystarczy raz przyłożyć mu świętym młotem. Ważne, by wróg nie zdążył cię trafić. Gdy dotrzesz do jeziora, skieruj się w prawo. Odszukaj jamę, w której skrył się nowicjusz. Pokonaj go i zabierz ze skrzyni kamień runiczny. Wróć do klasztoru i naucz się od Hyglasa konstruowania run. Kup niezbędne składniki u Goraxa i stwórz własną runę. Teraz zgłoś się do Pyrokara, który mianuje cię Magiem Ognia.
Mapa świata: 1. Wieża Xardasa; 2. Gospodarstwo Lobarta; 3. Khorinis; 4. Gospoda; 5. Klasztor; 6. Majątek Onara; 7. Majątek Sekoba; 8. Majątek Bengara; 9. Wrota do Kolonii; 10. Latarnia; 11. Krąg rytualny.
niedlugo bedzie 2,3 czesc
pozdro
Ostatnio zmieniony przez maniak dnia Czw 11:02, 18 Sty 2007, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Czw 10:41, 18 Sty 2007 |
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|