Rejestracja
•
Szukaj
•
FAQ
•
Użytkownicy
•
Grupy
•
Galerie
•
Zaloguj
Forum Forum o grach na pc i konsole, o filmach i innych Strona Główna
»
FPP, TPP i FPS
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Add image to post
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Administracja
----------------
WAŻNE!!
Newsy
Gry
----------------
RPG
MMORPG
RTS
Wyścigi
Sportowe
Przygodówki
FPP, TPP i FPS
Papierówki
Konsole
----------------
PlayStation 2
Download
----------------
Gry
Filmy
Programy
Inne
----------------
Filmy
Pomoc w grach i innych :)
Muzyka
< < < Czat > > >
Licznik odwiedzin
Przegląd tematu
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Gomez
Wysłany: Nie 22:57, 08 Lip 2007
Temat postu:
MASACRE napisał:
gra jest swietna i max zakazow Pegi czyli: Przemoc, narkotyki, erotyka i jeszcze cos tam ...
i wulgarność
MASACRE
Wysłany: Sob 16:46, 07 Lip 2007
Temat postu:
gra jest swietna i max zakazow Pegi czyli: Przemoc, narkotyki, erotyka i jeszcze cos tam ...
Cast
Wysłany: Sob 12:15, 07 Lip 2007
Temat postu:
Produkt polskiej firmy Techland o nazwie Call of Juarez doczeka się wersji demonstracyjnej. Każdy z Was będzie mógł wypróbować grę już za kilkanaście dni – w piątek, 4 sierpnia bieżącego roku.
Gomez
Wysłany: Sob 12:09, 07 Lip 2007
Temat postu:
jest to pierwsza polska gra wydana na konsole xbox 360
MASACRE
Wysłany: Sob 20:57, 03 Mar 2007
Temat postu:
Wątpie
maniak
Wysłany: Sob 20:55, 03 Mar 2007
Temat postu:
nom nie ale hader sie wkurzy i sie cos moze posypac
MASACRE
Wysłany: Sob 20:35, 03 Mar 2007
Temat postu:
Ale tu się raczej żadna konstrukcja nie rozwali
maniak
Wysłany: Sob 20:33, 03 Mar 2007
Temat postu:
to jest tak jak ze srubka niby po co taki drobiazg a potem BUM!!!
MASACRE
Wysłany: Sob 20:31, 03 Mar 2007
Temat postu:
A po co takie drobiazgi
maniak
Wysłany: Sob 20:29, 03 Mar 2007
Temat postu:
Nom bajeczna ale myslalem ze nie wyszla bo nie dales premiery wymagan itd ale spox
MASACRE
Wysłany: Sob 20:21, 03 Mar 2007
Temat postu:
jak widzimy gra ma bajeczną grafikę
MASACRE
Wysłany: Sob 20:15, 03 Mar 2007
Temat postu:
Ta gra wyszła, grałem w ją przecież gdybym nie grał to bym nie opisał bo jak
maniak
Wysłany: Sob 19:51, 03 Mar 2007
Temat postu:
Nic o tym nie wiadomo
a nie masz okladnki ???? (wiem ze nie wyszla ale nieraz jest okladka)
MASACRE
Wysłany: Sob 17:33, 03 Mar 2007
Temat postu: [03.03.2007] Call of Juarez - Pamiętnik gracza
Pamiętnik Gracza - dzień pierwszy, ranek
Stało się.
Rankiem listonosz zadzwonił do mych drzwi, a po chwili miałem już w rękach paczkę. Paczkę z grą, o której sporo słyszałem, a którą miałem okazję wypróbować jeszcze przed premierą.
O Call of Juarez mówiło się bardzo dużo. Niewiele polskich gier mogłoby się poszczycić takim rozgłosem i zainteresowaniem (od ręki mogę wymienić tylko dwie: starawy już Painkiller i zapowiadany Wiedźmin). Ten rozgrywany na Dzikim Zachodzie shooter z elementami skradanki miał być nowym powodem do narodowej domu polskich graczy. Czy tak się stało? Miałem okazję przekonać się niedawno.
Wtedy, kiedy po raz pierwszy poczułem Zew Juarez.
Pamiętnik Gracza - dzień pierwszy, popołudnie
Wciągająca zabawa.
Etap rozgrywany Billym Świecą w miasteczku Hope i okolicach może i nie należał do najbardziej nieliniowych poziomów w historii shooterów, może też bywał frustrujący - no bo ile razy można probówka się przemknąć przed poszukującymi cię kowbojami, którzy liczą na numerek z panienką lekkich obyczajów w zamian za rozstrzelanie biednego Billy'ego? Mimo wszystko jednak przy pierwszym epizodzie CoJ bawiłem się przednio.
Przyszło mi śledzić całkiem ciekawą fabułę. Billy Świeca, Meksykanin z pochodzenia, wraca po dwóch latach do rodzinnego miasteczka Hope. Wyruszył, aby odnaleźć legendarne złoto Juarez... i uciec od swojego ojczyma, który nie był dla Billy'ego aniołem. Wcieliłem się też w niejakiego Wielebnego Raya, bogobojnego pastora, który wskutek pewnych wydarzeń, rozgrywających się na początku Call of Juarez, rzuca się w pogoń za Billym. Od tego czasu miałem okazję raz uciekać, raz gonić. O ile etapy rozgrywane Billym nadal były w 90% skradankowe, o tyle rozgrywka Wielebnym Rayem różniła się diametralnie. Jak na duchownego, Ray radzi sobie z rewolwerami bardzo dobrze (zresztą nic w tym dziwnego, jeśli weźmie się pod uwagę jego przeszłość, ale o tym cii... nie trzeba zaraz zdradzać fabuły). Nie dość, że zabija przeciwników z zimną krwią, to jeszcze ma specjalny tryb, przypominający bullet time - jeśli mamy schowane rewolwery, możemy w trakcie wyciągania ich strzelać w zwolnionym tempie - dwa (albo jeden, jeśli dysponujemy tylko jednym rewolwerem) celowniczki wędrują powoli przez ekran, a nasza w tym głowa, aby mierzyły one w przeciwników. Całkiem sympatyczne.
Pamiętnik Gracza - dzień drugi, około południa
Do późnego wieczora grałem w Call of Juarez. Ta gra jest naprawdę wciągająca, choć podczas rozgrywki zauważyłem kilka wad. Przede wszystkim, monotonia: etapy z Billym sprowadzają się do biegania z jednego krzaka do drugiego, a epizody, w których wcielamy się w Wielebnego Raya sprowadzają się do dobrego operowania bullet timem przy wyrzynaniu kolejnych przeciwników. Dlatego też, powoli, ale z uporem, do gry zaczyna się wkradać monotonia.
Zwróciłem też większą uwagę na oprawę audio - video gry. Muzyka jest dobra, wtapia się w klimat Dzikiego Zachodu, zaś motyw, który przygrywa nam w menu głównym pozostanie na długo w mojej pamięci. Również grafika Call of Juarez, choć nie powoduje opadu szczęki, potrafi pokazać lwi pazur. Oba te elementy zaś tworzą wspaniały klimat, dzięki któremu czujemy się, jakbyśmy uczestniczyli w ciekawym, dobrym westernie. To właśnie on najmocniej trzymał mnie przy monitorze - chcemy nadal przemierzać prerie, wpadać do saloonów i galopować przez sawanny.
Pamiętnik Gracza - dzień drugi, wieczór
I stało się. Call of Juarez mi się znudziło. Szybko. Więc jeszcze tylko zanotuję kilka faktów i... przerzucę się na tryb multi.
W CoJ mamy do dyspozycji niezbyt wielki zestaw broni -rewolwery (dwa typy) strzelba + snajperka, łuk, dynamity, bicz, za pomocą którego Billy może przeskakiwać nad przepaściami, rozmaite krzesła, skrzynie, lampy olejne do podpalania, oraz... Biblia do motania ludziom w głowach. Hm.
Epizody są w większości dość rozbudowane i skontruowane z pomysłem. Podobają mi się zwłaszcza fragmenty, w których najpierw rozgrywamy jakieś wydarzenie oczami Billy'ego, a potem tą samą historię powtarzamy z poziomu Wielebnego Raya. Nie zmienia to jednak faktu, że rozgrywka jest schematyczna, miejscami tylko z jakąś bardziej ożywioną akcją.
Pamiętnik Gracza - dzień trzeci, ranek
Dzisiaj odpaliłem multi w Call of Juarez, i... wsiąkłem. Do wyboru mamy cztery typy rozgrywki: Skirmish, Deathmatch, Napad i Gorączkę Złota. O ile pierwsze dwa powinny być wszystkim Wam dobrze znane (dla niekumatych: Skirmish to Team Deathmatch, w wydaniu CoJ bez respawnów), o tyle następne zasługują na większą uwagę. Napad przypomina nieco znany wszystkim Capture the Flag, przy czym tutaj tylko jedna drużyna ma swoją "flagę" i musi jej bronić przez określony czas. Druga zaś stara się zdobyć tą "flagę" i przenieść ją do wyznaczonego miejsca. Gorączka Złota to nie mniej ciekawy tryb - polega on na zbieraniu porozrzucanych tu i ówdzie sztabek złota, a kiedy zdobędziemy ich określoną ilość, zwyciężamy.
W rozgrywce dostępne są cztery klasy: Górnik, Snajper, Strzelec i Rewolwerowiec. Różnią się one broniami, które posiadają (można zdobywać inne na przeciwnikach, ale rozgrywka jest zwykle tak szybka, że lepiej polegać na swoich broniach początkowych), oraz... oraz... no, w zasadzie, oprócz wyposażenia niczym się nie różnią. A nie, jeszcze wyglądem
. W każdym razie wygląda na to, że multi w CoJ będzie mogło dostarczyć wielu godzin zabawy.
Pamiętnik Gracza - dzień trzeci, wieczór
I znów przeliczyłem się, stawiając na Call of Juarez. Po całym dniu rozgrywki stwierdzam z całą pewnością: multi w grze jest co najwyżej średnie. Dwa ciekawe tryby zostały bezlitośnie zamordowane przez pewne rozwiązania. W przypadku napadu nie ma respawnu (!), co w efekcie sprowadza grę do team deathmatchu z dodatkową możliwością wygranej w inny sposób. 95% takich rozgrywek kończy się śmiercią wszystkich członków jednej z drużyn, a nie wypełnieniem celu.
Nie lepiej jest w przypadku Gorączki Złota. Nie wiem, o czym myśleli projektanci trybu rozgrywki, kiedy postanowili, że sztabki będą powracać w tych samych miejscach po krótkim czasie od zebrania, ale prawdopodobnie nie był to dla nich dzień pełen wspaniałych pomysłów. Ten - wydawałoby się - niewiele znaczący fakt brutalnie gwałci przyjemność z rogrywki, która sprowadza się do latania wte i wewte po te %!$#& sztabki. O ile lepiej by było, gdyby było ich mniej, i gdyby pojawiały się w różnych miejscach!
Tryb multi, choć mnie zawiódł, ma też pozytywne akcenty. Jest tutaj, podobnie jak w single'u klimat westernu. Znajdziemy tu też sporo rozległych map, które potrafią dostarczyć zabawy w trybie deathmatch... o ile nie trafimy na gang snajperów poustawianych na wzgórzach i wyrzynających biednych strzelców, rewolwerowców i górników jak kaczki.
Krótkie podsumowanie
Tak oto przedstawia się oczekiwany Call of Juarez: jest to dobry, choć schematyczny shooter umiejscowiony na niezbyt wyeksploatowanym Dzikim Zachodzie. Gra ma świetny klimat, dobrą oprawę audio-video... ale brakuje jej tego "czegoś", co pozwoliłoby mi wystawić tej produkcji wyższą ocenę. Giera sprawia świetne pierwsze wrażenie, zarówno w single'u jak i w multi, ale w trakcie rozgrywki wcale nie ewoluuje. Jeśli lubicie Dziki Zachód, chcecie sobie postrzelać z rewolwerów i poczuć klimat westernu, a na dodatek macie lekki nadmiar kasy w portfelu - wybór jest jeden. Zew Juarez.
Tytuł gry: Call of Juarez
Data premiery: nieznana
Wymagania: - Mhz, - MB RAM, - MB grafiki
Platforma: PC
Gatunek: Akcja
Producent: Techland
Wydawca: Techland
Nośnik: nieznany
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Design by
Freestyle XL
/
Music Lyrics
.
Regulamin