Rejestracja
•
Szukaj
•
FAQ
•
Użytkownicy
•
Grupy
•
Galerie
•
Zaloguj
Forum Forum o grach na pc i konsole, o filmach i innych Strona Główna
»
RTS
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Add image to post
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Administracja
----------------
WAŻNE!!
Newsy
Gry
----------------
RPG
MMORPG
RTS
Wyścigi
Sportowe
Przygodówki
FPP, TPP i FPS
Papierówki
Konsole
----------------
PlayStation 2
Download
----------------
Gry
Filmy
Programy
Inne
----------------
Filmy
Pomoc w grach i innych :)
Muzyka
< < < Czat > > >
Licznik odwiedzin
Przegląd tematu
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
haderQ
Wysłany: Sob 20:37, 13 Sty 2007
Temat postu: [13.01.2007] Cywilizacja IV - Warlords
Warlords to dodatek do Cywilizacji IV. Dodatek bardzo udany co potwierdziły worki pod moimi oczkami i krzyki w domu, że jestem leń
. No cóż byłaby to racja gdyby nie to, że mam dobre stopnie w szkole:). Do rzeczy jednak.
Gra nie ma za wysokich wymagań sprzętowych. Procesor 1,1 Ghz, 256 (chociaż według mnie raczej 512) Mb Ram Razz no i karta z 64 Mb.
Jak to mieliśmy już w podstawce czeka nas powrót do korzeni, czyli szykuje się niezłe wojowanie tongue. Zgodnie z tytułem w grze mamy doczynienia z WOJOWNIKAMI, czyli brakującym rodzajem Wielkich Ludzi. Aby dostać takiego wojewodę, trzeba zniszczyć pewną liczbę jednostek przeciwnika. Wojownik może zostać palatynem, naczelnym kwatermistrzem lub twórcą szkoły wojskowej. Każdy z nich służy innym celom. Palatyn pokieruje naszym wojem do walki, kwatermistrz wniesie doświadczenie i pewność naszym jednostkom, natomiast twórca szkoły wojskowej pomoże nam rekrutować nowych do armii.
Nowością w grze jest system wasalny. Nie każdy z was pewnie zna się na historii więc przypomnę o co chodzi smile. System wasalny to podstawa feudalizmu - związek seniora i wasala. Senior dawał wasalowi pomoc, np. finansową. Wasal w zamian oferował pomoc np. zbrojną. Tu sytuacja jest podobna. Tyle, że gdy ubijemy jakieś państwo, możemy korzystać z surowców itp. ale na te tereny wchodzi nasz lennik i nasz skarbiec pustoszeje.
Nowi. W Warlordsach mamy 6 nowych cywilizacji. Są to: Celtowie, Turcy, Koreańczycy, Kartagińczycy, Wikingowie oraz Zulusi. Każda z nowych civek ma swoich przywódców. Gra została również wzbogacona o przywódców sił z podstawki m.in. Józefa Stalina. Warte odnotowania jest to, że teraz każda cywilizacja ma swój unikatowy budynek (Chińczycy - Pawilon, Aztekowie - Kamienie Ofiarne) oraz unikatową jednostkę. Kolejna nowość to trzy cuda świata. Z antyku pochodzą, ale są. Wielki Uniwersytet Sankore, Świątynia Artemidy oraz Wielki Mur. Każdy z cudów daje nam nowe możliwości, lecz nie są one za duże. Wielki Mur wyróżnia się tutaj i to dość mocno. Nie tylko świetnie wygląda, ale również podwaja punkty Wielkich Wodzów.
Misje. W dodatku do Civki IV mamy dostęp do 8 ciekawych misji. Udział w Wojnie peloponeskiej, zjednoczenie Chin w V wieku przed naszą erą to tylko dwie z nich. Są mocno rozbudowane i to duży plus gry. Misje nie tylko różnią się od siebie tym, co trzeba w nich zrobić. W każdej z nich mamy unikalne technologie, budynki i jednostki. Ehhh jak miło pograć w wojnę peloponeską i mieć na swoje rozkazy hoplitów czy misjonarzy helleńskich.
Bardzo miłym zaskoczeniem były dla mnie dwie misje alternatywne. W jednej z nich dowodzimi barbarzyńcami i tłuczemy każdego kto stanie nam na drodze. Druga to walka między Wielką Brytanią a Francją o panowanie nad Ameryką Północną. Zamiast budować tutaj możemy się głównie skoncentrować na walce. Bardzo dobry sposób na odreagowanie po cięzkim dniu.
To koniec nowości w tym dodatku. Należy pochwalić Firaxis za bardzo dobry dodatek do bardzo dobrej gry. Z niecierpliwością czekam na kolejny dodatek.
Gra ma jednak małe wady. Panowie z Firaxis nie do końca mają dobrych historyków w swojej ekipie. Gdy gramy Grekami w wojnie peloponeskiej możemy wybudować agorę, czyli rynek. Tu jest jednak błąd, ponieważ agora to było najpierw miejsce, gdzie wymieniano myśli, a dopiero potem rynek. Podobna sprawa ma miesjce z rosyjskim Mauzoleum.
Pomimo małych błędów gra, a raczej dodatek do Civki IV jest bardzo dobry. Dobra grafika, cuda świata, nowe nacje, scenariusze, unikalne technologie, jednostki i budynki sprawiają, że kolejny pożeracz czasu psuje mi frekwencję w szkole...
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Design by
Freestyle XL
/
Music Lyrics
.
Regulamin