maniak |
Wysłany: Nie 12:45, 25 Lut 2007 Temat postu: [25.02.2007] XIII Century: Death or Glory |
|
producent: One Small World
wydawca: 1C
kategoria: strategiczne / RTS
Data Premiery:
Świat: jeszcze nie ogłoszona
Polska: obecnie brak planów wydania
wymagania wiekowe: 12+
Setki brudnych, nieogolonych, okutych żelastwem wojów stojących w równym szeregu, gotowych do oddania swego życia za króla. W tle powiewają sztandary, które już niedługo zatopią się w morzu krwi...
A w centrum wydarzeń jesteś Ty! Dumny wódz wygodnie siedzący przy komputerze i klikający po interfejsie trójwymiarowego RTS-a stworzonego na wzór serii Total War. To właśnie najnowsza część tego cyklu - Medieval II - zdaje się być największym konkurentem gry przygotowywanej przez studio Unicorn Games Studio , pt. XIII Century: Death or Glory. Czym zaskoczą nas twórcy nadchodzącej pozycji? Czytajcie dalej.
Tytuł zobowiązuje, dlatego wirtualne zmagania przeniosą graczy do średniowiecznej Europy. Kampania singleplayer zostanie podzielona na pięć większych części, w których uwzględniono m.in. bitwę o Falkirk z 1298 roku (w sumie, rozegramy aż 30. historycznych starć). Abyśmy mogli poczuć się jak władcy z XIII wieku, developerzy wkomponują w fabułę plejadę 60-ciu postaci znanych z kart podręczników do historii (np. Alexander Nevsky, William Marshall czy Edward I, którego zwano Młotem Szkotów).
Edward I
Edward I był królem Brytyjskim, który urzędował od 1272 roku do 1307. Zorganizował on Wyprawę Krzyżową , a jego zapędy poszerzania terytorium spowodowały wojnę ze Szkocją, która jest bardzo dobrze znana głównie dzięki popularnemu filmowi „Waleczne serce”. Jego mottem było "dotrzymywać umów", czy tak samo będzie postępował w grze? Zobaczymy już niebawem!
Mechanika rozgrywki ma w sporym stopniu przypominać serię Total War - autorzy postanowili zbytnio nie zmieniać tego, co jest dobre i już sprawdzone wśród graczy. Generalnie, „Trzynasty wiek” będzie podzielony na dwa zasadnicze aspekty: mapę taktyczną (kierujemy armią w dużej skali, rozwijamy demokrację i pilnujemy gospodarki) oraz bitewną (przeprowadzamy faktyczne starcia z siłami przeciwnika). Do naszej dyspozycji oddanych zostanie wiele różnych rodzajów wojska (począwszy od lekkiej piechoty, poprzez cięższych wojów, a skończywszy na jeździe). Na placu boju będziemy mogli wykorzystać również szereg formacji bojowych. Samo przedstawienie olbrzymiej potyczki ma być bardzo widowiskowe - wszystko dzięki dopracowanemu silnikowi, który w pełni wykorzysta parametry najnowszych kart graficznych.
Zapowiadając XIII Century: Death or Glory ciężko nie zastanowić się, czy kopiowanie schematów (nawet tych najlepszych) i dorzucenie do nich tylko kilku własnych pomysłów zapewni grze sukces. Wciąż nie ustalono również konkretnej daty premiery - początkowo mówiono o lutym tego roku, jednak całość najpewniej zaliczy spore opóźnienie. W końcu zupełnie bez sensu jest wypuszczać na rynek produkcję bliźniaczo podobną do Medieval II w momencie, kiedy ten tytuł odnotowuje świetną sprzedaż. Być może za kilka miesięcy gracze (z braku alternatywy) rzucą się na nowego, „totalwarowego” RTS-a, zaś zespół Unicorn Games Studio wykorzysta dodatkowy czas na jak najlepsze dopracowanie swojego dzieła? Czas pokaże co to będzie!
 |
|