Mario206 |
Wysłany: Nie 14:08, 14 Sty 2007 Temat postu: [14.01.2007] F.E.A.R First Encounter Assault Recon |
|
producent: Monolith Productions
wydawca: Vivendi Games
dystrybutor PL: CD Projekt
zobacz: pomoc techniczna dystrybutora
kategoria: gry akcji / FPS
Data Premiery:
Świat: 18 października 2005
Polska: 20 października 2005
zobacz ten tytuł również na platformy: 360PS3
tryb gry: single / multiplayer
tryb multiplayer: LAN / Internet | liczba graczy: 1 - 16
wymagania wiekowe: 16+
nośnik: 5 CD | cena: 99,90 PLN
Rozsądne wymagania sprzętowe:
Pentium 4 3 GHz, 1 GB RAM, karta grafiki 256MB (GeForce FX5900 lub lepsza), 5 GB HDD, Windows 2000/XP.
F.E.A.R. to kolejna gra z gatunku FPS autorstwa ojców m.in. Shogo: Mobile Armor Division, The Matrix Online i serii No One Lives Forever. Tytułowy akronim oznacza First Encounter Assault and Recon, co jest nazwą specjalnego rządowego oddziału militarnego ds. likwidacji wszelakiego terroryzmu. Wszyscy członkowie rzeczonego zespołu odbywają konwencjonalne szkolenie (umiejętności strzeleckie, walka wręcz itp.) oraz zdobywają zdolności o charakterze paranormalnym (np. niesamowita szybkość, owocująca de facto spowolnieniem otoczenia – vide słynny efekt bullet-time z filmowego cyklu The Matrix).
Sterowany przez użytkownika bohater należy właśnie do wymienionej wcześniej grupy, wyruszającej na niebezpieczną misję odbicia z rąk tajemniczych złoczyńców siedziby korporacji technologicznej Armacham. Jednakże akcja (dwanaście wirtualnych godzin) upływa nie tylko wewnątrz budynków, ponieważ przygotowano także duże fragmenty miasta i sekwencje przemieszczania się rozmaitymi wehikułami (śmigłowiec, samochód etc.) w roli pasażera. Napotkani przeciwnicy wykazują stosunkowo wysoki poziom sprytu, dzięki zaawansowanym algorytmom Sztucznej Inteligencji. Zawsze można mimo wszystko sprowadzić ich do przysłowiowego parteru przy pomocy jednego z dostępnych środków bojowych, czyli m.in. karabinu maszynowego z dołączonym celownikiem optycznym.
Developerzy bardzo poważnie potraktowali szeroko rozumiany temat realizmu, implementując w swoim dziele rozbudowany model fizyczny. Ponadto twórcy przyszykowali szczegółowo dopracowaną oprawę wizualną, znakomicie prezentującą industrialny świat gry. Warto jeszcze wspomnieć o sporym zakresie interakcji z otoczeniem i innymi członkami tytułowej pięcioosobowej drużyny: Rowdy Betters (dowódca), Jin Sun-Kwon (snajper), Spen Jankowski (ekspert od wsparcia) i Douglas Holiday (saper). |
|