Autor |
Wiadomość |
haderQ
Administrator
Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 289
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
[13.01.2007] Cywilizacja IV - Warlords |
|
Warlords to dodatek do Cywilizacji IV. Dodatek bardzo udany co potwierdziły worki pod moimi oczkami i krzyki w domu, że jestem leń . No cóż byłaby to racja gdyby nie to, że mam dobre stopnie w szkole:). Do rzeczy jednak.
Gra nie ma za wysokich wymagań sprzętowych. Procesor 1,1 Ghz, 256 (chociaż według mnie raczej 512) Mb Ram Razz no i karta z 64 Mb.
Jak to mieliśmy już w podstawce czeka nas powrót do korzeni, czyli szykuje się niezłe wojowanie tongue. Zgodnie z tytułem w grze mamy doczynienia z WOJOWNIKAMI, czyli brakującym rodzajem Wielkich Ludzi. Aby dostać takiego wojewodę, trzeba zniszczyć pewną liczbę jednostek przeciwnika. Wojownik może zostać palatynem, naczelnym kwatermistrzem lub twórcą szkoły wojskowej. Każdy z nich służy innym celom. Palatyn pokieruje naszym wojem do walki, kwatermistrz wniesie doświadczenie i pewność naszym jednostkom, natomiast twórca szkoły wojskowej pomoże nam rekrutować nowych do armii.
Nowością w grze jest system wasalny. Nie każdy z was pewnie zna się na historii więc przypomnę o co chodzi smile. System wasalny to podstawa feudalizmu - związek seniora i wasala. Senior dawał wasalowi pomoc, np. finansową. Wasal w zamian oferował pomoc np. zbrojną. Tu sytuacja jest podobna. Tyle, że gdy ubijemy jakieś państwo, możemy korzystać z surowców itp. ale na te tereny wchodzi nasz lennik i nasz skarbiec pustoszeje.
Nowi. W Warlordsach mamy 6 nowych cywilizacji. Są to: Celtowie, Turcy, Koreańczycy, Kartagińczycy, Wikingowie oraz Zulusi. Każda z nowych civek ma swoich przywódców. Gra została również wzbogacona o przywódców sił z podstawki m.in. Józefa Stalina. Warte odnotowania jest to, że teraz każda cywilizacja ma swój unikatowy budynek (Chińczycy - Pawilon, Aztekowie - Kamienie Ofiarne) oraz unikatową jednostkę. Kolejna nowość to trzy cuda świata. Z antyku pochodzą, ale są. Wielki Uniwersytet Sankore, Świątynia Artemidy oraz Wielki Mur. Każdy z cudów daje nam nowe możliwości, lecz nie są one za duże. Wielki Mur wyróżnia się tutaj i to dość mocno. Nie tylko świetnie wygląda, ale również podwaja punkty Wielkich Wodzów.
Misje. W dodatku do Civki IV mamy dostęp do 8 ciekawych misji. Udział w Wojnie peloponeskiej, zjednoczenie Chin w V wieku przed naszą erą to tylko dwie z nich. Są mocno rozbudowane i to duży plus gry. Misje nie tylko różnią się od siebie tym, co trzeba w nich zrobić. W każdej z nich mamy unikalne technologie, budynki i jednostki. Ehhh jak miło pograć w wojnę peloponeską i mieć na swoje rozkazy hoplitów czy misjonarzy helleńskich.
Bardzo miłym zaskoczeniem były dla mnie dwie misje alternatywne. W jednej z nich dowodzimi barbarzyńcami i tłuczemy każdego kto stanie nam na drodze. Druga to walka między Wielką Brytanią a Francją o panowanie nad Ameryką Północną. Zamiast budować tutaj możemy się głównie skoncentrować na walce. Bardzo dobry sposób na odreagowanie po cięzkim dniu.
To koniec nowości w tym dodatku. Należy pochwalić Firaxis za bardzo dobry dodatek do bardzo dobrej gry. Z niecierpliwością czekam na kolejny dodatek.
Gra ma jednak małe wady. Panowie z Firaxis nie do końca mają dobrych historyków w swojej ekipie. Gdy gramy Grekami w wojnie peloponeskiej możemy wybudować agorę, czyli rynek. Tu jest jednak błąd, ponieważ agora to było najpierw miejsce, gdzie wymieniano myśli, a dopiero potem rynek. Podobna sprawa ma miesjce z rosyjskim Mauzoleum.
Pomimo małych błędów gra, a raczej dodatek do Civki IV jest bardzo dobry. Dobra grafika, cuda świata, nowe nacje, scenariusze, unikalne technologie, jednostki i budynki sprawiają, że kolejny pożeracz czasu psuje mi frekwencję w szkole...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 20:37, 13 Sty 2007 |
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|