Forum Forum o grach na pc i konsole, o filmach i innych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
[13.01.2007] Need For Speed: Most Wanted

 
Odpowiedz do tematu    Forum Forum o grach na pc i konsole, o filmach i innych Strona Główna » Wyścigi Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
[13.01.2007] Need For Speed: Most Wanted
Autor Wiadomość
Cast
Administrator
Administrator



Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 137
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zza biurka..

Post [13.01.2007] Need For Speed: Most Wanted
NFS MW



PRODUCENT: EA
CENA: 89 ZŁ
WIN 98/ME/00/XP
PROCESOR: Pentium 4 1.4 GHz
RAM:256 MB RAM
GRAFIKA RAM: 32 MB RAM


Hmmm... Ah ten Need For Speed...

Need For Speed Most Wanted- nieee, ja mam już dość tej kichy z EA. Nudzą mnie tym NFS'em. Shit jakich mało. Hehe.

Nie no, no chyba nie wierzysz w te powyższe słowa. Nie miałem po prostu o czym napisać (znowu kłamstwo- o MW można pisać, pisać, pisać i pisać...). Umówmy się, że już w tej recenzji jaj nie będę sobie robił (X). A więc pisząc ten tekst jestem po jakiejś godzinie grania w NFS'a MW. Ale spoko, bo ograniczam się tylko do tego co przeczytałeś powyżej i do tego co przeczytasz w następnym akapicie. Resztę będę pisał, jak poznam MW na wskroś. Ale tak na pierwszy rzut oka, gra się bardzo dobrze.

No, po godzinie grania poznaje się fabułę gry. Od samego początku jesteśmy drogowymi piratami. Mamy zajebistą bete i nikt na drodze nie ma z nami szans. Jesteśmy bosem ulicy. Czasem jakiś koleś próbuje nas pokonać, ale z góry jest spisany na niepowodzenie. Ścigamy się w końcu z pierwszym po nas. Pech chciał, że bryka nam padła. Więc na lawetę. Pozbawieni auta jesteśmy wystawieni na pośmiewisko lasek i frajerów. I wszystko byłoby ok., gdyby nie przyjechało tuzin wozów policyjnych. Najbardziej śmieje nam się w twarz Razor (czyżby miał coś wspólnego z wyłożeniem naszej bety?), i zamiast pomóc zwiać, pozostawia na pastwę policji. Jesteśmy bardzo dobrze znani przez wymiar sprawiedliwości, więc jesteśmy zaproszeni na więzienną herbatkę. Po jakimś czasie wychodzimy z ciupy. Jedno, co chodzi nam po głowie, to zemsta. Niestety, mamy w kieszeni tylko 30 patyków, więc na odwet będziemy musieli poczekać. Na razie musimy nabyć jakąś lipną brykę (stać nas tylko na jedną z trzech tanich modeli). Zaczynamy więc praktycznie od zera. No, to tyle tytułem pierwszej godziny grania, następny akapit jest pisany jakiś czas później. Swoje obawy, że jest to recenzja pisana po godzinie grania możesz wyrzucić za drzwi. A więc wyłączam Worda i gram dalej. A jeśli ktoś myśli, że MW jest lipny, bo po godzinie wolę pisać tekst niż grać, to się myli. Jest godzina 23:56, a ja włączam MW i mam zamiar jeździć do białego rana. Rano muszę iść do szkoły- przespać się. Głównym celem kariery jest wspięcie się na sam szczyt czarnej listy. Lista ta jest spisem piętnastu osób najbardziej poszukiwanych przez policję ze względu na łamanie przepisów drogowych. Niby to mało, ale tylko z pozoru. Tak więc trzeba pokonać piętnastu kierowców. Nie możemy jednak ścigać się z nimi od razu, wpierw musimy sprostać ich wymaganiom. Są to zadania poboczne, zazwyczaj dość proste, ale czasochłonne. Dzięki nim usprawnimy naszą brykę. Od pewnego momentu gry mamy również dostęp (oczywiście nielegalny) do policyjnej bazy danych. Innymi słowami jest to rozbudowany ranking w różnych kategoriach. A co nowego w NFS? Przede wszystkim policja, która ma zadanie uprzykrzyć nam życie. I rzeczywiście, uprzykrza nam, ale nie jest w stanie nas złapać. No, może trochę przesadziłem, ale jeśli już nas łapią, to robią to w nieuczciwy sposób Sad. Mam wrażenie, że niekiedy ich auta policyjne ważą co najmniej tyle, co ciężarówka wypchana po brzegi towarem. Policyjny pościg możemy bądź to zgubić, bądź rozwalić. Rozwalić wóz policyjny możemy w sposób bezpośredni (przez zderzenie), bądź też pośredni -spychanie na inne obiekty lub "podcinanie" konstrukcji tak, by spadły prosto na auta- z tym wyrażeniem "prosto na auta przesadziłem, bo wystarczy, że pały będą w pewnej odległości od walącego się elementu.. Policja więc, zgodnie z wątpliwościami, o których było pisane w zapowiedziach, nie spełnia swojego zadania, choć z drugiej strony taka jest rzeczywistość. Policja nie spełnia swojego zadania! Ale jest to i tak najlepiej wykonana policja ze wszystkich NFS'owskich.

Wyścigi można podzielić na wyścigi i "niewyścigi" Smile. Chodzi o to, że nie zawsze celem naszej misji jest dojechanie do mety na pierwszym miejscu (i nie mam tu na myśli Drift'a). Owszem, ściganie się z innymi kierowcami po z góry określonej trasie przysparza najwięcej frajdy. Ale oprócz tego naszą misją jest np. rozwalenie dziesięciu samochodów policyjnych czy też przejechanie przez kilka blokad. Nowymi formami jest jazda na czas (dojeżdżanie do checkpointów) oraz przejeżdżanie z jak największą prędkością przez punkty kontrolne. Ta ostatnia forma nie polega na dojechaniu na metę pierwszym. Wygrywa ten, który ma największą sumę prędkości przy punktach kontrolnych. Warto dodać, że policja może nas zacząć ścigać nawet przy zwykłych wyścigach. Policja jest tutaj wszechobecna. I jeszcze raz doczepię się policji. Wszyscy rywale z czarnej listy wymagają, byśmy w jakiś sposób zadali policji straty. Im wyżej na liście, tym te wymagania rosną. Mamy na przykład przejechać przez pięć blokad. Pokonaliśmy cztery, jedziemy dalej i gubimy policję. Co dalej? Ano mamy mało czasu, żeby odszukać policję. Absurd, nie? Bo jeżeli nie znajdziemy policji, to misja będzie nie wykonana, a oznacza to tyle, że będziemy musieli przejechać jeszcze raz przez wszystkie blokady. Jest to bardzo denerwujący aspekt gry, który szczerze mówiąc nieraz powodował, że wyłączałem grę w nerwach. Oby takie błędy nigdy więcej się nie powtórzyły, bo kto to widział, żebyśmy koleś który praktycznie uciekał przed policją, po ich zgubieniu musiał szybko ich odszukiwać. Jakaś felerna pomyłka. Wybór autek jest dosyć spory. Jest na pewno ze 40 (przyznaje się, że nie liczyłem). Wyliczał ich nie będę, bo po co masz tracić czas na czytanie jakiś literek i cyferek przy najbardziej znanych markach samochodów? Powiem tyle, że jest obecne Lamborgini i Porsche oraz wiele innych. Trasy, jak to już przystało na NFS'a są zróżnicowane. Jest nawet dość sporo skrótów, które nie zawsze są skrótami Smile.

Niestety zauważyłem jeden brak w rodzaju rozgrywki. Czekałem, że w końcu się pojawi, czekałem, czekałem i się nie doczekałem. W MW zabrakło trybu Drift. Fajnie było w U2 się poślizgać (bez skojarzeń proszę). Tu niestety Drift kaput. Może to skutek wyników ankiety przeprowadzonej przez EA? Drag (to ten wyścig, gdzie trzeba ręcznie zmieniać biegi [bez skojarzeń proszę]) został schrzaniony. Niestety pojawiające się auta zawsze pojawiają się w tych samych miejscach. Czy jedziesz 10, czy 20 razy na jednym Dragu, tyle razy zobaczysz identyczny układ choreograficzny nadjeżdżających aut. Szkoda, bo brak przez to przypadkowości i tego smaczku Sad. Szkoda, szkoda, skoda, renault... Tuning maszynek nie został rozbudowany w żaden sposób. Tuningowanie auta jest banalne. Możemy sobie pokolorować autko, zmienić wygląd (czyt. poprawić aerodynamikę), i wepchać pod maskę setki koni i wiele innych przydatnych rzeczy. Tuning aut w MW pozostawił mi jakiś niesmak, nie jestem zadowolony z tego aspektu gry. Za mało możemy pogrzebać przy swoich maszynkach. A szkoda, bo osobiście lubię eksperymentować z autkami. Jak można się zorientować, NFS nie został w żaden sposób zrewolucjonizowany. Trochę się pozmieniało, dodało policję i kilka nowych bryk, nowe miasto i tyle by było z nowości. W U2 musieliśmy dojeżdżać do miejsc startowych w wyścigach, tutaj możemy "skoczyć" do wyścigu w dowolnie wybranym momencie. Graficznie MW jak przystało na NFS'a prezentuje się bardzo dobrze. Otoczenie świetne, auta świetne. Po prostu NFS MW! Odgłosy ryczących silników również zostały oddane realistycznie. Bardzo podoba mi się efekt ryku silnika w tunelu. Ilość decybeli w tunelu może nawet się podwoić w stosunku do otwartych przestrzeni. Efekt super, choć to standard. Ścieżka dźwiękowa oczywiście jest, ale mniej dźwięczna od muzyczki z poprzedniej części NFS.

Całkiem bym zapomniał. Panowie z EA zaaplikowali nam bullet-time'a Smile. Tak więc NFS nie jest w żadnym wypadku symulatorem, ani nawet nie próbuje nim być. MW jest grą mającą przynosić 100% satysfakcji przy jak najmniejszym okresie uczenia się zasad zachowania pojazdów w określonych warunkach. Podsumowanie nie będzie krótkie. A to z racji tej, że mam wiele żalu do EA. Pierwszy, i chyba najważniejszy- za mała ingerencja w fury. Jak tak można. Przecież możliwości ingerencji w auta z części na część powinny rosnąć, a nie kurczyć się. Drugim, bardzo ważnym (stawiam go na równi z pierwszym) jest zachowanie naszych przeciwników. Brakuje mi osobiście w MW pojedynków łeb w łeb. Niestety baaardzo rzadko się zdarza, by na trasie panowała zacięta walka. Nie ma niestety żadnych zaciętych pojedynków. Wymienię jeszcze jeden, tym razem drobny grzech EA, mianowicie chodzi mi o porę przeprowadzania wyścigów. Ścigamy się w dzień. Jeździmy furami po zabudowanych terenach z prędkością bliską 300 km/h. Który cwaniaczek odważyłby się w dzień sunąć z taką prędkością po centrum miasta? No dobra, ten ostatni punkt do którego się doczepiłem został wymyślony na siłę Smile. Ale nie zmienia to faktu, że NFS nie spełnił moich oczekiwań. Ba, jestem zawiedziony. Myślałem, że będzie to gra roku (a nie jest?). Szkoda, bo mogło być pięknie (a nie jest?). No właśnie. NFS budzi mieszane uczucia. Jedni nudzą się tą grą po trzech godzinach grania, inni w ogóle się nie nudzą. Tak więc NFS MW to gra kontrowersyjna. Znowu nasze apetyty nie zostały zaspokojone Sad. A miałem ochotę dać tej grze 10/10. A tak, mocno naciągana 9, powiedziałbym, że z dwoma minusami: =9. I tylko tyle Sad. No ale jest jeszcze Carbon i wczesniejsze części NFS Very HappyWink

ScreenShoty
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

WERDYKT

PLUSY +
- ładna grafika
- super efekty audio-wizualne
- uciekanie policji
- w miare długa
- radoch z rozwalania radiowozówVery Happy
- bullet-time
Minusy -
- brak drift'u
- nie mozna jeździć radiowozem
- za mała ingerencja w fury
- brak ostrych pojedynków

MOJA OCENA: =9 WinkWink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Cast dnia Pią 17:37, 19 Sty 2007, w całości zmieniany 1 raz
Sob 12:48, 13 Sty 2007 Zobacz profil autora
maniak
Gość






Post
nfs most wanted lepsze bylo unergrund2 nudne troche i bez driftu Confused ale dlugie i z palami Wink
Śro 14:13, 17 Sty 2007
MASACRE
Maniak



Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 555
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Post
Piękna giera............


Post został pochwalony 0 razy
Śro 20:25, 31 Sty 2007 Zobacz profil autora
MASACRE
Maniak



Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 555
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Post
Ale zgadzam się z maniakiem. Und2 był lepszy


Post został pochwalony 0 razy
Śro 20:26, 31 Sty 2007 Zobacz profil autora
Cast
Administrator
Administrator



Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 137
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zza biurka..

Post
powiem tak Mostwanted jest lepsze do poscigania sie na necie Wink a U2 do tuningowania i bawienia sie czesciami... wyobraźcie sobie co by było jesli wszystkie tytuły NFS były by takie same.... zapewne by sie wszystkim znudziło i to dosyc szybko. dlatego tez w wesrsji MW nie ma tyle tunigu ale za to jest policja itp grafika fajna, fajne trasy itp itd.... a jesli chodzi wam o połaczenie tego wszystkiego to Carbon w łapy i grać... moim zdaniem Carbon jest poprostu super tyle że stanowczo za krootki... Sad ale wiecie zawsze zostaje online (dla tych którzy posiadają oryginalne wersje Very HappyVery HappyVery Happy) pozdro Smile


Post został pochwalony 0 razy
Czw 8:38, 01 Lut 2007 Zobacz profil autora
Gomez
Maniak



Dołączył: 23 Lut 2007
Posty: 642
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
nareszcie pojawila sie policja , brakowalo jej w NFS:U i U2


Post został pochwalony 0 razy
Pon 22:59, 26 Lut 2007 Zobacz profil autora
MASACRE
Maniak



Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 555
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Post
Jeśli chodzi o policje to pościgi najlepsze były w hot porsuit Smile Smile


Post został pochwalony 0 razy
Wto 7:29, 27 Lut 2007 Zobacz profil autora
Cast
Administrator
Administrator



Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 137
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zza biurka..

Post
a wiesz dlaczego bo były łatwiejsze niz w MW Razz hehe..


Post został pochwalony 0 razy
Wto 23:25, 06 Mar 2007 Zobacz profil autora
Xsardaks
Żółtodziób



Dołączył: 13 Mar 2007
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jeśli chcesz wysłać kase dam Ci adres na gg

Post
ee... UG2 gorsza była.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 19:52, 15 Mar 2007 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum Forum o grach na pc i konsole, o filmach i innych Strona Główna » Wyścigi Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin